Proč je servis lyží důležitý?
Často se mě zákazníci ptají, jak často servisovat a jak to dělám já. Odpovídám, před každým lyžováním. Pak následuje nevěřícný pohled. Je to samozřejmě extrém, ale mezi kolegy závodníky to tak dělají všichni. Nejedná se samozřejmě o strojový servis, ale o namazání a přejetí hran diamantem.
Když pak ráno dojdu na svah a je buď tvrdo, nebo naopak čerstvý nebo mokrý sníh, nasledují otázky, typu: "Proč vaše lyží drží na tom ledě" nebo "Jaktože vám lyže jedou líp než ty moje?" No, je to právě tou přípravou lyží..
Pokud si chcete lyžování užít i Vy, je nutné alespoň před sezonou donést lyže na servis. Podle stavu skluznice, kategorie lyží a Vašich lyžařských dovedností Vám navrhnu typ servisu a úhlování hran. Tento servis by měl vydržet zhruba 7 – 10 lyžařských dní, záleží na tvrdosti sjezdovky. Pak je nutné lyže namazat a přebrousit. Většinou se nedělá skluznice, jen pokud jsou tam velké díry od kamenů.
Zkušenosti se servisem Montana
Loni jsem měl na vyzkoušení od Montany stroj na tuning boční hrany Compact Edge. Reklamní slogan zní „Jízda na dokonalé ostré hraně“. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že je to opravdu tak. Hrana je neskutečně ostrá a hladká, ale velmi příjemná na jízdu. A co je hlavní, vydrží zhruba 3x déle ostrá. Na mých tréninkových lyžích jsem přebrušoval hrany v polovině sezony. Troufám si říct, že standardnímu lyžaři vydrží lyže ostré celou sezonu. Zákazníci, kteří toto broušení v loňské sezoně vyzkoušeli, mají stejné zkušenosti a letos tento servis volí znova. Tuto službu nabízíme ve sportovním a závodním servisu.
Víte, že změna bočního úhlu o pouhé 2 stupně zásadně změní jízdní vlastnosti lyží? Ještě markantnější změna nastane, pokud se spodní hrana udělá špatně nebo vůbec.
Stalo se Vám někdy, že jste s lyžemi po servisu nebyli schopni zatočit a lyže Vás táhly někam jinam? Tak to bylo právě proto, že byla špatně, nebo vůbec udělaná spodní hrana. Viděl jsem to na svahu mnohokrát, jedinou pomocí je v tomto případě otupení hrany něčím tvrdým a lyže zase fungují, ale bohužel tupé.
Proto vždy s rozvahou vybírejte své servisní centrum. Vždy svěřte své lyže do rukou jedině profesionálům. Ušetříte si nervy, čas i peníze!Důležitá je také kontrola správné funkčnosti bezpečnostního vázání
Před každou sezónou pečlivě zkontrolujte vázání, zda-li nechybí nějaká část a nebo šroub. Nechte si prověřit nastavení vypínacích hodnot pomocí speciální elektronické stolice s tiskovým záznamem (potvrzením).